Wednesday, October 12, 2016

Volviéndome a Casa: Returning Home

This time will be me third time in Spain and second time in Andalusia and second time in Almería- the city of my placement. I went to study abroad for six weeks in Spain in the summer 2016 and stayed two weeks in Madrid, four weeks in Málaga and traveling to Nerja, Frigiliana, Salobreña, Almería. I  visited the Universidad de Almería while I was there.

I've already lived with another family in Málaga the month I was there. I learned a lot about Gastronomy when my host family cooked and I learned a lot about common restaurant food served by the beach bars. Being with a Spanish host family forced me to have to speak Spanish. The most important skill that the opportunity gave me was a better understanding of Spanish language that I will use at UAL as Spanish is the only language courses are offered in.

Esta vez será la tercera vez en que he estado en España y la secunda vez en que estaré en Andalucía, y la secunda vez en que estoy en Almería-la ciudad en que se encuentra mi universidad. Le fui a España por primera vez en el verano de 2016 para seis semanas. Yo pasé dos semanas en Madrid al lado de Calle de Atocha en el centro de la ciudad. Yo cogía el tren AVE de Puerta de Atocha hasta María Zambrano-las estaciones de trenes de Madrid y de Málaga. Al llegar en Málaga, yo (sin saber cual línea de autobús me llevaría hasta el barrio de el Palo o Málaga de Este) anduve desde la Estación María Zambrano sobre el Rio Guadalmadina por el centro en que se encuentra la mayoría de paradas de autobuses por la entera pasarela al lado de la Malageta y la Caleta, El Balneario,  por los barrios de Málaga de Este hasta los apartamentos en la calle Abogado Victoriano. Aprendí usar los pies en Málaga. Luego me aconsejó mi madre anfitriona que la línea tres corre desde María Zambrano hasta un parada dos minutos afuera de los apartamentos.

No comments:

Post a Comment